سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن درباره روند احداث این خط گفت: بیش از ۵۰ سال است که دو کشور ایران و عراق منتظر احداث این خط هستند تا شاهد برقراری پیوند ریلی باشیم.
وی مین روبی را از جمله موانع سر راه این طرح عنوان کرد و افزود: از سال گذشته با توجه به تلاشهای صورت گرفته توانستیم تاکنون حدود ۴ کیلومتر در عمق خاک عراق مین روبی کنیم.
صالحی همچنین به کشف بیش از ۶ هزار انواع مینهای جنگی و خمپاره اشاره کرد و گفت: تاکنون در سه مرحله دپوهای کشف شده را منهدم کرده ایم و به تدریج بقیه هم کشف و منهدم میشوند.
وی افزود: بیشتر این مینها در منطقه شلمچه و مربوط به عملیات کربلای ۵ است بطوریکه ۵ لایه مین روبی تا عمق ۶ متر به عرض ۵۰ متر و به طول حدود ۴ کیلومتر داشتیم.
مدیرعامل شرکت راه آهن همچنین درباره ویژگیهای پل احداثی برای این خط گفت: احداث پل بر روی اروند رود در شمال بصره در حال انجام است که ۱۷ پایه در خشکی و آب دارد و این طرح به لحاظ فنی بسیار پیچیده است و هم اکنون در حال شمع کوبی هستیم که این شمعها هر کدام با یک و نیم متر قطر و ۴۵ متر عمق در حال احداث هستند.
صالحی در پایان افزود: امیدواریم با توجه به سرعت خوبی که روند اجرای این طرح دارد بتوانیم در آینده نزدیک با حرکت مستقیم قطار تهران – کربلا، شاهد وصل ۳۶ کیلومتر حلقه مفقودی بین دو کشور باشیم.
Thursday, 10 October , 2024