مشارکت فروشگاههای زنجیره ای بزرگ در طرح کالابرگ الکترونیک


به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان، محمد راضی جلالی با اشاره به جزئیات مرحله جدید اجرای طرح کالابرگ الکترونیک گفت: در این مرحله یارانه خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: مرحله جدید از ۱۳ خردادماه در خوزستان همزمان با سراسر کشور آغاز شده و مشمولان طرح می‌توانند به‌صورت اختیاری از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه کارت جدیدی برای کالابرگ الکترونیکی صادر نمی‌شود، اظهار کرد: همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار در طرح کالابرگ الکترونیک قابل استفاده است.
راضی جلالی تاکید کرد: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرط استفاده از افزایش اعتبار کالابرگ، خرید بیش از ۸۰ درصد از یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.
وی افزود: شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک است.
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان تأکید کرد: امکان افزایش این مبلغ و پوشش دهک‌های دیگر در آینده با توجه به سیاست‌های عدالت‌بخشی دولت مردمی وجود دارد.
وی گفت: خانوار‌ها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند، استفاده از این طرح برای همه مشمولان، اختیاری است.
راضی جلالی افزود: فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهر‌ها و دهستان‌ها برای فروشندگان بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود. در این طرح قیمت پایه کالا‌های اساسی محاسبه شده و نشان تجاری خاصی مدنظر نیست.
وی گفت: همه خانوار‌های مشمول دریافت یارانه می‌توانند با نصب اپلیکیشن «شما» از طریق سامانه shoma.sfara.ir و یا شماره‌گیری #۱۴۶۳۵۰۰ از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.