آموزش اقتصاد دیجیتال به ۱۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی هدف‌گذاری شد | صداقت کرخه
آموزش اقتصاد دیجیتال به ۱۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی هدف‌گذاری شد
شناسه خبر : 20229 | تاریخ انتشار : 01 ژانویه 2024 - 22:06 | 326 بازدید

مهدی شه‌نظری روز دوشنبه در هفتمین کارگروه تخصصی اقتصاد دیجیتال در محل اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: یکی از اهداف ویژه اقتصاد دیجیتال، موضوع مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان و تربیت نیروی متخصص است.

وی گفت: آموزش مهارت حوزه فناوری در قالب طرح “شهید فخری‌زاده” توسط آموزش و پرورش در حال اجرا است و یکی از کمیته‌های تخصصی کارگروه اقتصاد دیجیتال مربوطه به آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان است.

شه نظری با بیان اینکه دبیرخانه کارگروه اقتصاد دیجیتال کشور در خوزستان فعال شده افزود: خوشبختانه اقدامات استان در حوزه آموزش اقتصاد دیجیتال به جامعه دانش‌آموزی مورد قبول بوده است.

خوزستان جزء چهار استان موفق کشور در آموزش هوش مصنوعی به جامعه دانش‌آموزی معرفی شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان ادامه داد: ۲ مسئول از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ارتباطات هفته گذشته از چگونگی برگزاری کلاس‌های آموزشی اقتصاد دیجیتال در مدارس استان بازدید کردند.

شه‌نظری اظهار کرد: دستگاه‌های متولی در تجهیز و تامین وسایل آموزشی مدارس استان برای آموزش اقتصاد دیجیتال به دانش‌آموزان همکاری کنند.

در ادامه این نشست مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: آموزش مهارت به دانش‌آموزان نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است به همین دلیل باید تمام دستگاه‌ها پای کار بیایند.

مسعود حمیدی‌نژاد در ادامه با اشاره به ارتقای سطح آموزش در مدارس دولتی استان اضافه کرد: به دلیل اقدامات و فعالیت‌های آموزشی صورت گرفته در سال تحصیلی گذشته، سطح آموزش مدارس دولتی از غیرانتفاعی و شاهد بالاتر رفته است.

وی تاکید کرد: نظارت بر اجرای درست و با کیفیت آموزش طرح اقتصاد دیجیتال باید در استان با دقت انجام شود.

حمیدی نژاد با اشاره به آموزش سواد رسانه‌ای به دانش‌آموزان استان توضیح داد: پایان هفته جاری تفاهم‌نامه‌ای با یک شرکت مرتبط با سواد رسانه‌ای برای آموزش این علم به دانش‌آموزان منعقد خواهد شد.

لزوم توسعه جامعه هدف دانش‌آموزی برای آموزش اقتصاد دیجیتال

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۱۰ هزار نفر دانش‌آموز دوره اول متوسطه استان با اقتصاد دیجیتال آشنا می‌شوند که این رقم تنها سه درصد جامعه دانش‌آموزی است.

حمیدی نژاد ادامه داد: تنها چهار درصد مدارس استان زیر پوشش این طرح مهم هستند که برای اثرگذاری بیشتر این طرح در جامعه دانش‌آموزی باید افراد بیشتری زیر پوشش کلاس‌های آموزشی قرار بگیرند.

به گزارش ایرنا، آموزش اقتصاد دیجیتال به تازگی در مدارس کشور آغاز شده که در مجموع یک میلیون و یکصد هزار دانش‌آموز با این علم آشنا می‌شوند.

مهم‌ترین محورهای آموزش اقتصاد دیجیتال آشنایی با هوش مصنوعی و کدنویسی است.


ثبت دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.