رکنا:ماموران پاسگاه انتظامی آبروان مشهد در حالی یک باند سرقت را متلاشی کردند که سرکرده آنان برای شصتمین بار دستگیر شده است.



به گزارش رکنا، ماجرای این پرونده سرقت از روزی آغاز شد که جوان سابقه داری سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت گران قیمت (بنلی) در یکی از روستاهای مشهد خودنمایی می کرد. همین موضوع بی درنگ ظن نیروهای انتظامی را برانگیخت چرا که آن ها احتمال می دادند موتورسیکلت گران بهای مذکور سرقتی است و جوان ۳۹ ساله که مجموعه ای از جرایم گوناگون را در کارنامه سیاه خود دارد، از آن برای دستبرد به اموال مردم استفاده می کند اما او مدام مخفیگاه های خود را تغییر می داد و گاهی به طور ناگهانی در روستا ظاهر می شد.
نیروهای انتظامی، مالک سگ به محل دستگیری «م – ر» آمد و نام سگش را بر زبان راند، حیوان به دست و پای صاحبش افتاد و در کنار او آرام گرفت.

ماموران انتظامی که با نظارت مستقیم ستوان یکم جلیل اکرامی (رئیس پاسگاه آبروان) دامنه عملیات را به اطراف روستا کشانده بودند، با استفاده از شگردهای تخصصی طرح مهار را اجرا کردند و بدین ترتیب ساعتی بعد «م – ر» سوار بر یک دستگاه پژو به آرامی وارد کمین نیروهای انتظامی شد و قبل از آن که بتواند عکس العملی نشان دهد در محاصره پلیس قرار گرفت و دستگیر شد. ادامه بررسی ها بیانگر آن بود که متهم در حاشیه یکی از روستاهای مشهد به امور کشاورزی نیز مشغول است به همین دلیل نیروهای عملیاتی بی درنگ به طرف روستای مذکور حرکت کردند و با کشف یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک به سرقت، تحقیقات خود را گسترش دادند.

این درحالی بود که متهم مذکور ادعا می کرد برادرش در شب سرقت با وی که در مجلس عروسی بود، تماس گرفته و از او خواسته است تا تعدادی از گوسفندانش را به محل دیگری انتقال دهد و او نیز فقط در حمل گوسفندان به برادرش کمک کرده است! از سوی دیگر نقش یکی از بستگان دو برادر در نگهداری اموال سرقتی و همدستی با سارقان لو رفت و ماموران پاسگاه آبروان در ادامه این عملیات «ر- ک» را نیز در حالی دستگیر کردند که برخی از قطعات موتورسیکلت «بنلی» از مخفیگاه وی کشف شد و او هم اقرار کرد که موتورسیکلت مذکور را یکی از بستگانش از پنجراه خریده است. بنابر گزارش خراسان، در همین حال مالک موتورسیکلت مذکور شناسایی شد و با حضور در کلانتری اظهار کرد سارقان موتورسیکلت گران قیمت او را از منطقه بولوار دوم طبرسی مشهد به سرقت برده اند!

تحقیقات گسترده نیروهای پاسگاه انتظامی آبروان با صدور دستورات ویژه قضایی برای ریشه یابی سرقت های مذکور و همچنین دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این پرونده درحالی ادامه دارد که سارقان از طریق رابطان خود گوسفندان سرقتی را به مال باخته بازگردانده اند.

شایان ذکر است در بازرسی از مخفیگاه سارق خطرناکی که برای شصتمین بار دستگیر شده است، تعدادی سلاح های سرد وحشتناک و چماق نیز کشف شد.