نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: جذب نیروی انسانی بومی راه حل رفع کمبود معلم در شهرستان‌های استان خوزستان است.



سیدمحمد مولوی سه‌شنبه در بازدید از دانشگاه فرهنگیان آبادان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با حجم گسترده‌ای از بازنشستگان روبه‌رو است افزود: بازنشستگی تعداد قابل توجهی از معلمان، موضوع اجتناب ناپذیر است و باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی اظهارکرد: دانشگاه فرهنگیان واحد آبادان و اروند ظرفیت بسیار مهمی است که باید در راستای توسعه رشته‌ها و افزایش جذب دانشجو معلم گام برداشت.

مولوی توسعه کمی و کیفی رشته‌ها در دانشگاه فرهنگیان آبادان و اروند را یک ضرورت عنوان‌کرد بیان‌کرد: آموزش و پرورش به کمک دانشگاه فرهنگیان در زمینه تامین فضای آموزشی و خوابگاهی بیاید.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه نیروی متخصص معلم در دانشگاه فرهنگیان آموزش می بیند گفت: آموزش و پرورش راهبردی‌ترین نهاد کشور است و هیچ رخدادی نباید باعث کاهش کیفیت و کمیت در آموزش و پرورش شود.

وی به تاریخچه فعالیت تربیت معلم در آبادان و اروند اشاره کرد و افزود: آبادان جزو نخستین شهرهایی است که تربیت معلم در آن فعال بوده و این مهم نشان دهنده ظرفیت گسترده آبادان در بحث تربیت معلم است.