در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران با حضور ریاست جمهور افتتاح شد ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی استان خوزستان حضور دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به اینکه این نمایشگاه از ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۶ در محل نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است، گفت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور همه دستگاه‌های تولیدی و صنعتی که قابلیت‌های لازم برای امور صادراتی و رقابت در عرصه‌های بین‌المللی را دارند برگزار شده است که می‌تواند توانمندی‌های تولیدی را در معرض دید جهانیان قرار دهد.

علی مهدی پور در ادامه به توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان خوزستان برای صادرات اشاره کرد و افزود: استان خوزستان هم اکنون از سهم ۱۴.۸ درصدی از کل تولید ناخالص داخلی کشور برخوردار است که این می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در معادلات صادراتی داشته باشد.

وی اضافه کرد: وجود صنایع راهبردی نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و جلگه سرسبز خوزستان با قابلیت‌های دامی و کشاورزی از دیگر توانمندی‌های خوزستان برای صادرات است.

مهدی پور ادامه داد: دسترسی مستقیم به آب‌های آزاد و بین المللی، برخورداری از چندین فرودگاه بین المللی، دسترسی به شبکه راه‌های اصلی و اتصال به راه‌آهن سراسری و وجود ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی از جمله ظرفیت‌های استان خوزستان برای فعالیت‌های صادراتی هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در پایان اظهار کرد: این موارد همه بیانگر آن است که استان خوزستان بهترین شرایط را برای فعالیت‌های صادراتی واحدهای صنعتی دارا است.