لیگ‌برتر فوتبال در سال جدید با دو مسابقه معوقه در اراک و تبریز آغاز می شود. جدال تراکتور و سپاهان اولین مسابقه حساس و فینال گونه سال ۱۴۰۳ است.

‍به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،نتیجه دو مسابقه معوقه فردا برای مدعیان قهرمانی و تیم های ته جدولی مهم است.
نگاهی به این دو مسابقه می‌اندازیم؛
تراکتور تبریز- سپاهان اصفهان ؛ اولین فینال سال جدید در نبرد مربیان اسپانیایی و پرتغالی
دو تیم قدیمی و پر هوادار فوتبال کشور در خالی در اولین بازی حساس سال مقابل هم قرار می گیرند، که در تعطیلات نوروزی مدیران دو تیم علیه یکدیگر مصاحبه های جنجالی انجام دادند! سپاهانی ها حتی تهدید کردند در صورت تکرار اتفاقات فصل گذشته از جمله پرتاب لیزر و .. از سوی تماشاگران زمین مسابقه را ترک خواهد کرد.‌مدیران تراکتور هم تا توانستند با‌گوشه و کنایه از خجالت سپاهان در آمدند!
با این حال نتیجه مسابقه را نه مصاحبه ها و استوری های کنایه آمیز که تلاش بازیکنان و درایت کادرفنی دو تیم مشخص خواهد کرد.
سپاهانی ها در خواست برگزاری مسابقه با کمک داور ویدئویی را داشته که تا لحظه نوشتن این مطلب خبری از VAR در این دیدار نیست.
سپاهان با دو بازی کمتر و ۳۷ امتیاز در رده چهارم جدول است و تراکتور ۳۸ امتیازی سوم است.
دو تعقيب کننده استقلال و پرسپولیس برای اینکه از کوروس مدعیان عقب نمانند باید سه امتیاز را بگیرند و مساوی نتیجه دلخواه سرخابی ها خواهد بود! بنابراین هر دو تیم برد می خواهند و همین مساله می‌تواند بازی را جذاب تر و دیدنی تر کند.
زردپوشان اصفهان با ۴۰ گل زده زهردارترین خط حمله‌ لیگ را دارند، تراکتور هم ۳۰ گل زده صاحب دومین خط حمله قدرتمند است. قرمزپوشان تبریزی فقط ۱۵ گل خورده دارند یعنی ۵ گل کمتر از سپاهان خورده اند. بزرگ ترین نقطه ضعف سپاهان نداشتن ساختار منسجم در دفاع است برای همین می گویند سپاهان دفاع کردن بلد نیست!
مغز متفکر دو تیم يعني پاکو خمز اسپانیایی در تراکتور و ژوره مورایس پرتغالی در سپاهان به فوتبالی تهاجمی اعتقاد دارند و دوئل شطرنج گونه مربیان خارجی را در این بازی شاهدیم.
بازی رفت را سپاهان ۳ بر یک برد اما تراکتور از سال ۱۳۹۹ در تبریز به سپاهان نباخته است و آخرین باخت خانگی تراکتور در تبریز مقابل زردپوشان در زمان سرمربیگری علیرضا منصوریان در تراکتور بوده است.
آلومینیوم اراک-هوادار؛ دیدار بهاری!
مسابقه معوقه از هفته هجدهم لیگ برتر در اراک برگژار می شود ابن بازی به دلیل بارش سنگین برف و سرما برگژار نشد و سرمربیان هر دو تیم از این مساله ناراضی بودند.
آلومینیوم ۲۸ امتیازی در رده هفتم جدول لیگ ایستاده و می خواهد در همین جایگاه باقی بماند اما هوادار با ۱۹ امتیاز در منطقه خطر و رده سیزدهم است و هرچند با حضور مسعود شجاعی این تیم ور نتيجه گیری شرایط بهتری پیدا کرد ولی با دو شکست متوالی مقابل تراکتور و استقلال به تعطیلات رفت‌. آلومینیوم اراک اما با پیروزی مقابل نساجی سال را تمام کرد.
بازی رفت را آلومینیوم برده ولی هوادار نمی خواهد سومین باخت متوالی را متحمل شود و آلومینیوم هم به دنبال اولین برد خانگی است. تبم های قعرنشین دوست دارند هوادار بازنده شود تا امید آنها به بقا بیشتر شود.