وزیر ورزش و جوانان گفت: آرزوی دیرینه ورزش ایران که خصوصی سازی دو باشگاه بزرگ پایتخت بود، محقق شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کیومرث هاشمی در مراسم انتخاب برترین های ورزش سال کشور در مورد واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: روز بسیار خوبی برای من و جامعه ورزش است. آرزوی دیرینه ورزش ایران که خصوصی سازی دو باشگاه بزرگ پایتخت بود، محقق شد. با عنایت دولت و حمایت ورزش و رسانه ها شاهد این اتفاق بودیم. برگزاری مراسم انتخاب برترین ها نیز گام مثبت دیگری بود که با یک کار مشترک میسر شد. این جشنواره ها باعث می شود از ظرفیت های ورزش قهرمانی به خوبی استفاده شود.
وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در ورزش قهرمانی در ۷۰ رشته بیش از ۹۰۰ مدال کسب شد که سرود ملی ایران را طنین انداز کرد. مجموعه ورزش در کل کشور در حرکتی هماهنگ این افتخارات را کسب کرد و اقدامات تحولی را در دستور داشت. تلاش ما این است تا پایان دولت مسائل را بررسی و مشکلات را برطرف کنیم. در تحول زیرساخت های ورزشی موفق شدیم جلسه شورای عالی ورزش را با حضور رییس جمهور برگزار کنیم که سالها بود برگزار نشده بود.
وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: پروژه های نیمه تمام بسیاری شناسایی و قرار بر این شد هیچ پروژه جدیدی آغاز نشود. بالغ بر۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای این کار در سال‌جاری پیش بینی شده است. در بازسازی مجموعه ورزشی آزادی و سالن‌های تحت پوشش هم موفق به تامین منابع شدیم. احداث مجموعه بزرگ در پایتخت که قول رییس جمهوری بود در دستور کار است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود مجموعه‌ای در خور نام ایران احداث خواهیم کرد.
هاشمی افزود: طرح آمایش سرزمینی هم در دستور کار بود تا عدالت ورزشی حاکم شود. تمام مطالبات قبلی را پرداخت کردیم و سال ۱۴۰۳ در دو هفته آینده با حضور رییس جمهوری انجام خواهد شد. طرح سرباز قهرمان هم مورد تاکید است. مجلس تمام مراحل را طی کرده و به زودی تصویب خواهد شد و گلایه قهرمانان برطرف خواهد شد.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اصلاح ساختار اساسنامه صندوق قهرمانان هم کار خوبی بود که انجام شد، بحث اصلاح اساسنامه فدراسیون های ورزشی هم مد نظر بود تا به صورت تخصصی مورد استفاده قرار گیرد.
هاشمی با اشاره به حق پخش تلویزیونی گفت: حق پخش تلویزیونی هم با همکاری صدا و سیما در دستور کار است، انصاف مالی در رشته‌های حرفه‌ای مورد تاکید ما بوده که در حال انجام است. واگذاری دو باشگاه بزرگ تهران هم کمک می کنند تا از روزمرگی خارج شویم و همچنین کمک به تجهیزات ورزشی فدراسیون های ورزشی در دستور کار است که بعد از ۲۰ سال شاهد آن خواهیم بود.