*🔴۳۲ طرح عمرانی ، خدماتی و آموزشی در شهرستان کرخه آماده افتتاح یا کلنگ زنی است*

🔻فرماندار شهرستان کرخه از پایان عملیات اجرایی ۲۶ طرح عمرانی ، خدماتی ، بهداشتی و آموزشی در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح ها در هفته دولت امسال در مناطق مختلف این شهرستان افتتاح و عملیات اجرایی ۶ طرح عمرانی و خدماتی دیگر نیز آغاز می شود.

🔹محسن ستاری فر روز سه شنبه گفت:، مهمترین این طرح ها را طرح بازسازی تاسیسات شبکه آبیاری لشکرآباد شاوور ، شبکه آبیاری تحت فشار ،مرکز خدمات جامع سلامت شهری شاوور ، بهسازی معابر شهری و روستایی ، واحدهای احداثی برای مسکن محرومان و نیز طرح های برقرسانی و تقویت شبکه برق در مناطق روستایی شهرستان کرخه عنوان کرد.

🔹وی با بیان اینکه این طرح ها در مناطق شهری و روستایی ۲ بخش شاوور و مرکزی شهرستان کرخه اجرا شده و یا عملیاتی می شوند گفت: توسعه زیر ساخت ها در مناطق شهری و روستایی در اولویت این طرح ها قرار دارد.

🔹فرماندار کرخه افزود: ۱۶ طرح با بیش از ۷۹ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ارزش افزوده در بخش مرکزی شهرستان کرخه اجرا شده که عمده آنها در زمینه عمران شهری و روستایی و نیز زیر سازی و آسفالت معابر می باشد.

🔹ستاری فر با بیان اینکه ۱۰ طرح با بیش از ۶۴ میلیارد ریال در سطح دهیاری های بخش شاوور آماده بهره برداری است گفت: زیرسازی و آسفالت روستاهای سیدباقر ، سید عبداله ، اسماعیل غانم ، بنادر ، سیدخشان ، خویس و صالح مشهود از جمله این طرح ها می باشند.

🔹وی همچنین گفت: ۲ واحد آموزشی ۹ و ۶ کلاسه نیز در شهر الوان و روستای دحیمی ۲ به همت اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان آماده افتتاح می باشند که مدرسه ۹ کلاسه علم الهدی در شهر الوان با مشارکت شرکت نفت احداث شده است.

🔹به گفته فرماندار کرخه مدرسه ۶ کلاسه روستای دحیمی ۲ نیز با مشارکت خیرین احداث شده و آماده بهره برداری است.

🔹ستاری فر اشتغالزایی ایجاد شده با اجرای این طرح ها در شهرستان کرخه را ۳۴۹ فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی ۶ طرح در بخش برق رسانی ، اصلاح ، بهینه سازی و کاهش تلفات شبکه برق همچنین احداث پارک مسکن مهر شهر الوان نیز در هفته دولت آغاز می شود.

🔹وی با قدردانی از اداره کل نوسازی مدارس ، شرکت توزیع برق خوزستان و نیز راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین بهداشت و درمان ، جهاد کشاورزی ، کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت اجرای این طرح ها در مناطق مختلف شهرستان محروم کرخه گفت: عملکرد شهرداری های الوان و شاوور نیز در زمینه عمران شهری قابل تقدیر است.

🔹فرماندار کرخه خواستار توجه بیشتر مجموعه مدیریت استان خوزستان به این شهرستان تازه تاسیس شد و گفت: شهرستان کرخه در بخش های مختلف به ویژه در زمینه توسعه زیر ساخت ها و بهداشت و درمان نیازمند توجه و اعتبار ویژه است.

🔹شهرستان تازه تاسیس کرخه به مرکزیت شهر الوان دارای حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

🔹این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و شاوور،۲ شهر الوان و شاوور و حدود ۱۰۰ روستا است./ ایرنا