معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش ظرفیت پست برق فوق توزیع عبدالخان در شهرستان کرخه باهدف تامین پایدار برق خبر داد.

علی اصغر خدامراد منگری گفت: پست برق فوق توزیع عبدالخان در شهرستان‌های کرخه و شاوور به علت پرباری و افت ولتاژ مناطقی از شهرستان‌های مذکور و همچنین تامین برق پایدار، ضمن بهینه سازی افزایش ظرفیت پیدا کرد.

او می‌گوید: پست برق ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت عبدالخان کرخه با هدف تامین برق این شهرستان در تابستان از ۶۰ به ۸۰ مگاولت آمپر افزایش ظرفیت پیدا کرد.

خدامراد منگری با بیان اینکه در این طرح بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت یک ترانس ۵۰ مگاولت‌آمپری جایگزین یک دستگاه ترانس ۳۰ مگاولت آمپری شده است، ادامه داد: علاوه بر افزایش ظرفیت، این پست بهینه‌سازی و در خروجی هر ۲ ترانس این پست، بریکر مین نصب و سیستم حفاظت و کنترل پست اصلاح شد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به نصب یک دستگاه ترانس جدید، ادامه داد: تعویض برقگیر‌های سر خط ۱۳۲ کیلو ولت، نصب تابلو‌های حفاظت و کنترل ترانس یک و۲، احداث فونداسیون‌های ترانس قدرت، ترانس زمین، CT‌های ۱۳۲ کیلوولت ترانس و بریکر‌های خروجی، احداث کانال کابل‌های کنترل و حفاظت از دیگر اقدامات انجام شده این طرح بود.

این مقام مسئول می‌گوید: این طرح با هزینه‌ای بیش از ۷۱۷ میلیارد ریال در حداقل زمان ممکن انجام شد تا پاسخگو تامین بار شهرستان کرخه در تابستان پیش‌رو باشد.

به گفته خدامراد منگری؛ چندین طرح بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت شبکه در سایر پست‌های زیر مجموعه این شرکت در حال انجام است تا برق پایداری به مشترکان در پیک بار امسال تحویل داده شود.