رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اهواز از بررسی احراز صلاحیت شهردار این شهر قبل و بعد از ابلاغ حکم خبر داد و گفت بر اساس مدارک موجود، شهردار اهواز فاقد شرایط لازم از جمله سابقه مدیریت ارشد و رشته تحصیلی مرتبط بوده و همچنین در شهر ساکن نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اهواز از بررسی احراز صلاحیت شهردار این شهر قبل و بعد از ابلاغ حکم خبر داد و گفت بر اساس مدارک موجود، فرمانداری وقت در نامه ای به شورای شهر اعلام کرده که شهردار پیشنهادی فاقد سابقه ۹ سال مدیریت ارشد در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت و رشته تحصیلی مرتبط است.
غلامرضا شانه سازان افزود: مورد دیگر عدم احراز صلاحیت شهردار اهواز، عدم سکونت وی در این شهر است که براساس دستورالعمل هیئت وزیران، شهرداران باید ظرف یک ماه پس از ابلاغ حکم در محل ماموریت خود ساکن شوند.
وی گفت: استانداری نیز در دو نامه بر سکونت شهرداران در همان شهر تاکید کرده اما شهردار اهواز به دلیل تحصیل فرزندش در اصفهان، در نامه ای به وزارت کشور اعلام کرده که نمی تواند در اهواز ساکن شود.
رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اهواز تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل هیات دولت، تنها در صورت داشتن گواهی موجه از قبیل تحصیل فرزند در شهر دیگر، شهردار می تواند از سکونت در محل ماموریت مستثنی شود اما گواهی ارائه شده مبنی بر آسیب روانشناختی فرزند در صورت انتقال به شهر دیگر، موجه تشخیص داده نشده است.
شانه سازان در پایان گفت بر اساس دستورالعمل هیات دولت و استفساریه قانونی، برکناری شهردار نیازی به تایید کمیته تطبیق مصوبات شورای شهر ندارد.