تولید ۵۸۰ هزار تن شکر با برداشت ۹۱ درصدی مزارع نیشکر/هدف‌گذاری تولید بیش از ۷۰۰ هزار تن شکر سفید

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از تولید بیش از ۵۸۰ هزار تُن شکر خام در واحدهای هشت‌گانه توسعه نیشکر خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری با بیان اینکه این میزان شکر از برداشت ۹۱ درصدی محصول نیشکر تولید شده است، گفت: از مهرماه سال گذشته تا امروز، پنج میلیون و ۶۰۹ هزار تُن نیشکر در کشت و صنعت‌های هشت‌گانه برداشت شده و تا پایان عملیات برداشت به بیش از شش میلیون تُن خواهد رسید.

ناصری همچنین از هدف‌گذاری تولید بیش از ۷۰۰ هزار تن شکر سفید در شرکت توسعه نیشکر خبر داد و بیان کرد که تاکنون ۳۸۸ هزار تُن شکر سفید تصفیه شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال بهره‌برداری میزان تصفیه شکر با احتساب شکر خام وارداتی به بیش از ۷۰۰ هزار تُن برسد.

به گفته مدیرعامل توسعه نیشکر، این شرکت با تولید بیش از ۴۰ درصد شکر موردنیاز کشور، از ظرفیت بالایی برای رساندن کشور به خودکفایی در این محصول راهبُردی برخوردار است.

تلاش‌های این شرکت منجر به افزایش ۵۰ درصدی تولید شکر شده است. بهبود مدیریت مزارع نیشکر، برنامه‌ریزی مناسب، به‌روزرسانی مطلوب کارخانه‌های تولید شکر و همچنین مدیریت مطلوب مزرعه با استفاده از دانش‌های نوین از جمله عوامل مؤثر در این افزایش تولید بوده است.

بر اساس این گزارش، نیاز سالانه کشور به شکر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن است که از این میزان هر ساله حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن شکر از محل تولید داخل تأمین می‌شود.