معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان از مغفول ماندن صنعت گردشگری باوجود ظرفیت‌های مطلوب در این زمینه انتقاد کرد.

 عبدالله افرازه شهاوند در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خوزستان در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به وجود ظرفیت‌های مطلوب گردشگری در استان، گفت: صنعت گردشگری در خوزستان مغفول مانده و زیرساخت‌ها ضعیف هستند، اما با سرمایه گذاری در این حوزه قطعا درآمدزایی خوبی صورت می‌گیرد.
وی به ظرفیت‌های مختلف گردشگری در استان اشاره کرد و افزود: خوزستان در حوزه گردشگری آبی، تاریخی، مذهبی، سلامت و یا صنعتی ظرفیت‌های خوبی دارد که به درستی به آنها برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار پرداخته نشده است.
افرازه شهاوند می‌گوید: باید در کنار ظرفیت شناسی حوزه گردشگری استان به دنبال رفع مشکلات و موانع در این بخش باشیم تا شرایط برای سرمایه‌گذاری هموار شود.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر توجه به حوزه گردشگری روستایی، اضافه کرد: برای تقویت این بخش باید از دهیاری‌ها و مردم بومی منطقه کمک گرفت.
وی می‌گوید: گردشگری تاریخی یکی از ظرفیت‌های شهرستان‌های شمالی استان خوزستان محسوب می‌شود.
لزوم توجه به اقتصاد دریا پایه در خوزستان
محمد راضی جلالی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: سند توسعه اقتصاد دریا پایه از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و همه دستگاه‌ها ملزم به ورود به این مقوله مهم هستند.
وی با اشاره به طرح‌های گردشگری ارائه شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان، افزود: ضروری است که مطالعه این طرح‌ها از پیوست‌های دینی، فرهنگی و قومی برخوردار باشند.
راضی جلالی ادامه داد: طرح مطالعه گردشگری ارائه شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان، نوعی ظرفیت سنجی است و مطالعات لازم در این خصوص انجام نشده است.