یک متخصص تغذیه گفت: با توجه به اینکه دستگاه‌ گوارش بعد از چندین ساعت روزه‌داری، فعالیت خود را دوباره آغاز می‌کند، ابتدا آماده پذیرش غذاهای خیلی سنگین نیست، بنابراین در این وعده باید از غذاهای سبک مانند آش و سوپ استفاده شود.

دکتر بیژن حلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: یکی از کارهایی که حتما باید در ماه مبارک رمضان انجام شود این است که روزه‌داران ابتدا وعده افطاری خود را با یک مایع گرم ترجیحا چای کمرنگ یا شیر گرم باز کنند. این کار کمک می‌کند تا دستگاه گوارش که پس از ساعت‌ها می‌خواهد مجددا فعالیت خود را آغاز کند، آماده فعالیت شود.
وی افزود: باید سعی شود در وعده افطاری از غذای سنگین استفاده نشود. با توجه به اینکه دستگاه‌ گوارش بعد از چندین ساعت روزه‌داری، فعالیت خود را دوباره آغاز می‌کند ابتدا آماده پذیرش غذاهای خیلی سنگین نیست، بنابراین در این وعده باید از غذاهای سبک مانند آش و سوپ استفاده شود.
این متخصص تغذیه بیان کرد: توصیه می‌شود بین وعده افطاری تا سحر حتما یک وعده میوه مصرف شود. در وعده سحری نیز غذاهای با ارزش غذایی بالا استفاده شود و از مصرف غذاهای پرکربوهیدارت مانند ماکارونی و غذاهای پرچرب زیاد که موجب تشنگی می‌شود، پرهیز شود.
وی افزود: مصرف سبزی‌ها در وعده سحری بسیار مفید است زیرا سبزی‌ها آب را در خود نگه می‌دارند و موجب می‌شوند آبرسانی به بدن انجام شود و حس تشنگی در روزه‌داران کمتر شود.