رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از دستگیری دو شکارچی غیر مجاز خارپشت خبر داد.



مسعود نوری پور گفت : در پی اطلاع رسانی دوستداران محیط زیست در خصوص حضور شکارچیان غیر مجاز در بخش شهیون، پرسنل پاسگاه انتظامی آن حوضه با هماهنگی محیط بانان ایستگاه محیط بانی قلعه شاداب دو نفر شکارچی دستگیر و از آنان لاشه یک سر خارپشت کشف و ضبط شد.
دستگیری دو شکارچی غیر مجاز خارپشت در دزفول

وی افزود : طبق بند ج ماده ۱۰ قانون شکار و صید، حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران قابل شکار و صید زنده یا کشته و اجزای آن‌ها بدون کسب پروانه و یا مجوز از سازمان ممنوع بوده و جرم محسوب می شود ، لذا در صورت مشاهده هر گونه تخلفی در این زمینه مراتب از طریق مراجع قضایی مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: هرگونه گوشت و لاشه جانوران وحشی از این دست، بر اساس متون علمی نه تنها فاقد هر گونه خاصیت درمانی بوده، بلکه سرشار از آلودگی و انواع انگل‌ها و میکروب‌های بیماری زا می‌باشد که در صورت هرگونه خوراندن یا استعمال برای انسان بسیار مضر خواهد بود.

نوری پور از شهروندان خواست ضمن پرهیز جدی از مصرف گوشت و اجزای این حیوانات، در صورت مشاهده هر گونه شکار یا عرضه جانوران وحشی، مراتب به نزدیکترین ایستگاه محیطبانی یا ادارات محیط زیست اطلاع رسانی شود.

مرجع / صداوسیما