مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش به معنی فروش مدارس نیست.


مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت: فروش املاک مازاد آموزش و پرورش در قالب طرح مولدسازی به معنی فروش مدارس نیست بلکه املاک بلا استفاده فروخته خواهند شد تا منابع مالی حاصل از این طرح برای تکمیل پروژه‌های مهم مدرسه‌سازی هزینه شود.
محمد سعیدی پور پنجشنبه در آیین افتتاح یک مدرسه ۹ کلاسه در اهواز بیان‌کرد: در فروش املاک آموزش و پرورش هیچ مدرسه خیری و وقفی فروش نمی‌رود و فقط املاک بدون استفاده فروخته خواهند شد.

وی افزود: منابع مالی حاصل از اجرای این طرح به خزانه استان بر می‌گردد که با این اقدام تکمیل عملیات اجرایی پروژه‌های نیمه تمام مدرسه سازی، بیش از پیش شتاب خواهند گرفت.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت: مدرسه ۹ کلاسه شهدای شمخانی که امروز در کوی گلدشت اهواز بهره‌برداری شد با مشارکت موسسه خیریه شهدای شمخانی و با اعتباری بالغ بر هفتاد میلیارد ریال در مساحت ۲ هزار مترمربع بنا شده است.

وی ادامه‌داد: موسسه شمخانی یکی از موسسات خیریه است که در ساخت مدرسه در استان اقدامات مؤثری داشته است.

خوزستان رکورددار ساخت مدرسه در بهمن ماه امسال

مدیر کل نوسازی مدارس خوزستان تصریح‌کرد: خوزستان در بهمن‌ماه امسال رکورد دار ساخت مدرسه در کشور بوده و ۳۱۰ کلاس درس در قالب ۷۵ مدرسه را افتتاح کرده است.

سعیدی پور افزود: در اسفند ماه امسال ۶۰ کلاس درس آماده افتتاح است و تا مهرماه سال آینده ۵۰۰ کلاس درس افتتاح می‌شود.

وی بیان‌داشت: خیران همواره در کنار دولت حضور دارند و ۸۵ درصد ساخت مدرسه در استان با مشارکت این قشر انجام‌می شود.

سعیدی پور ادامه‌داد: مدرسه سازی همچنان ادامه دارد و نیاز است یک‌هزار کلاس درس دیگر علاوه بر پروژه‌های مدرسه سازی در دست اجرا، برای استان ساخته شود.

یک‌هزار و ۸۰۰ کلاس درس در استان در مرحله عملیات اجرایی قرار دارند.

مرجع / ایرنا