*????مدیرعامل کارخانه کاغذ پارس با اشاره به تولید ۲ هزار تن کاغذ تحریر برای توزیع میان ناشران گفت:‌ برای ادامه‌دار شدن روند تولید در دو کارخانه دیبای شوشتر و پارس نیازمند تخصیص ارز هستیم.*

????ابوالفضل روغنی گلپایگانی مدیرعامل کارخانه کاغذ پارس و دیبای شوشتر با اشاره به تولید کاغذ تحریر برای استفاده ناشران گفت: در جلسه کارگروه کاغذ با حضور معاون اول رئیس جمهور مقرر شد که گروه کارخانجات پارس به اتفاق دیبای شوشتر برای سال جاری ۲۰ هزار تن کاغذ تولید و در اختیار جامعه نشر قرار دهد. روند تولید به تازگی آغاز شده و برای شروع ۳ هزار تن در اختیار وزارت ارشاد قرار گرفته است.

????وی ادامه داد:‌ ما در بخش تولید به تعهدات خود در زمینه تولید عمل کرده‌ایم‌، اما بخشی از آن نیز تعهدات دولت است که باید منابع بانکی را در اختیار قرار دهد،‌ ارز اختصاص دهد. ما برای واردات برخی از اقلام نیازمند ارز هستیم‌،‌ تامین و تخصیص ارز و تامین منابع مالی یکی از الزاملات ادامه‌دار شدن تولید کاغذ در کشور است.

????روغنی تصریح کرد: همین میزان ۲ هزار تن تولید شده نیز بر اساس موجودات کارخانه بوده است‌، اگر واقعاً ارز در اختیار قرار نگیرد،‌ تولید ادامه امکان ندارد،‌ این بر خلاف قوانین جاری کشور است که ما از پول‌های خود ارز بخریم، مبدأ و مقصد ارز باید مشخص باشد، اینکه برای چه منظوری و از کجا تامین شده است. باید مشخص باشد.

????وی در پاسخ به اینکه بازخوردی درباره کیفیت کاغذ تولیدی نیز داشته‌اید،‌ گفت:‌ بازخوردهای دریافتی معمولاً حکایت از کیفیت مناسب دارد،‌ اما باید توجه داشته باشیم که مصرف‌کننده معمولاً نسبت به کیفیت کاغذ حتی نوع خارجی آن انتقاد دارد.

????روغنی درباره قیمت تعیین شده برای کاغذ دیبای شوشتر نیز گفت:‌ قیمت تابع شرایط بازار است،‌ اما آنچه که مسلم است این است که ما از کمینه ۱۵ درصد تا بیشینه ۲۵ درصد زیر قیمت بازار کاغذ را توزیع خواهیم کرد. ما برای همراهی با بازار و همراهی با دولت با حاشیه سود بسیار پایین کاغذ را تولید و توزیع می‌کنیم، اما باید توجه داشت که اگر واحد اقتصادی سود نداشته باشد، ورشکسته می‌شود.

????وی با اشاره به اینکه کارخانه کاغذ پارس نیازمند اورهال است،‌ گفت: ما منتظر منابع مالی دولت برای اورهال دستگاه‌ها هستیم،‌ مسیر تولید کاغذ در کشور مسیر روشنی است و در آینده واحدهای دیگری هم در مدار تولید قرار می‌گیرند، اما اینکه چه موقع کیفیت به حدمطلوب می‌رسد باید گفت که هر چه تولید بیشتری داشته باشیم، کیفیت نیز روز به روز تغییر می‌کند.

????رئیس سندیکای تولید‌کنندگان کاغذ و مقوا با قدردانی از نگاه حمایت‌گرایانه دولت گفت: دولت،‌ وزیر ارشاد،‌ آموزش و پرورش،‌ شخص جناب مخبر و معاون فرهنگی ارشاد حمایت خوبی از تولید کاغذ داشتند‌، ما به وظیفه خود برای تولید کاغذ عمل کردیم،‌ انتظار داریم دولت هم به وظایف خود در این زمینه عمل کند‌، البته دولت حمایت معنوی را انجام داده است،‌ اما حمایت مادی هم باید تبدیل به عدد و رقم شود./_روابط عمومی شرکت گروه صنایع کاغذپارس و پارس طبیعت سلولز_