مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان از رشد ۹۵ درصدی سودآوری در بزرگترین شرکت تولیدکننده ورق‌های عریض در خاورمیانه خبر داد.


“علی محمدی” شرکت فولاد اکسین خوزستان را بزرگترین تولیدکننده ورق عریض در خاورمیانه معرفی کرد و گفت: ظرفیت اسمی تولید این شرکت یک میلیون و ۵۰ هزار تن است.

وی افزود: باتوجه به اینکه فولاد اکسین مواد اولیه مورد نیاز خود را از سایر شرکت‌ها تامین می‌کند، درحال حاضر با ظرفیت حدود ۶۵۰ هزار تن درحال تولید است.

محمدی به شکست رکورد تولید در فروردین و اردیبهشت ماه امسال با تلاش و کار جهادی کارکنان فولاد اکسین و باتوجه به شعار سال اشاره کرد و ادامه داد: همچنین ۵ ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، حدود ۳۳ درصد رشد تولید و حدود ۹۵ درصد رشد سودآوری داشتیم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان سودآوری این شرکت در پنج ماه اول پارسال را حدود یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: این عدد در پنج ماه اول امسال به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

این مقام مسئول درخصوص کارهای انجام شده برای توسعه شرکت فولاد اکسین گفت: همه شرکت‌ها اگر می‌خواهند در فضای رقابتی، رشد و حرکت قرار گیرند، باید توسعه داشته باشند که بهترین توسعه، تکمیل است.

وی گفت: از سال‌های قبل مدیران عامل وقت کارهای زیادی را برای توسعه فولادسازی و تامین مواد اولیه شرکت فولاد اکسین برنامه ریزی کردند، اما به دلایل مختلف از جمله؛ تامین نشدن بودجه به دلیل ایجاد نشدن تعامل میان سهامداران و عوامل بیرونی مواجه بودند، ولی امسال با حمایت‌های سهامداران، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، صندوق بازنشستگی و هلدینگ تامین انرژی صبا، تامین بودجه محقق و همزمان با سفر رییس جمهور در اردیبهشت ۱۴۰۲ به خوزستان، طرح فولادسازی کلنگ زنی شد.

بر اساس این گزارش، با تکمیل و بهره برداری این طرح در آینده، شاهد اشتغالزایی برای ۲ هزار نفر، تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن مواد اولیه اسلب، یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن آهن اسفنجی و در نتیجه تکمیل زنجیره تولید و ارزش آفرینی خواهیم بود.